Dorrit Bøilerehauge

 
dorrit.jpg

Dorrit Bøilerehauge har en Ph.D. i online modekommunikation og er forfatter til bogen Brand Elegance, der viser, hvordan brands engagerer kunderne gennem deres sanser på alle medieplatforme. Hun er strategisk konsulent, forsker og underviser på Aarhus Universitet, og har været CEO for organisationen Danske Designere samt leder af Videncenter for Design & Business. Hun har senest udarbejdet et koncept for visuel branding på Instagram, og hun optræder jævnligt som ekspertanalytiker i medierne.

Foredrag 2018

Silver fox foredraget
– og det handler ikke om mænd!

Er du stolt og sølvfarvet snarere end moden og mættet? Er du godt i gang med at nyde livet som den dejlige kvinde du er blevet til, men føler du alligevel, at det går en anelse trægt med omverdenens anderkendelse af dig som attraktiv kvinde? Så er der godt nyt at hente! Foredraget stiller skarpt på silverfox tendensen i den store verden, hvor de skønne gråhårede kvinder nu ses på catwalken, i medierne og i centrum af deres eget liv. Vi spørger lidt ind til præmisserne, som du lever efter som moden kvinde? Er de dine, står du fast på dem, og sætter du din erfaring nok i spil? Vi tager hele turen omkring online dating og ser på, om det er helt brændt af; på mode som ven eller fjende, sociale medier som tidsrøver eller inspirationskilde. Sidst men ikke mindst, ser vi på vejen væk fra frisørens hårfarve mod din egen farve, dine egne valg og glæden ved at være sig selv – og sig selv bekendt.

Instagram
– sig det med billeder!
De rigtige billeder skaber salg, og stærk visuel markedsføring er et must. Billeder på de sociale medier forbruges i et splitsekund, hvor de skal vise brandet på en måde, som forbrugeren synes er spændende. Hvordan undgår et modebrand, at fortællingen i billeder ikke svinger mellem det tilfældige, discount og det ægte? Foredraget forklarer, hvordan man bruger brandets æstetik i en visuel strategi, der involverer kunden. Der stilles skarpt på Instagrams dynamik og på de pejlemærker man skal holde sig for øje, når man skifter fra tekst til billede i kommunikationen med kunder og følgere. For hånden på hjertet: er du det bedste brand i dine kunders feed?

Mode & medier
– her & nu.
Som brand og virksomhed summer man om medieplatforme som en travl bi. Men hvad med strategien? Skal man bestøve så mange blomster som muligt, eller skal man måske hellere dyrke sin egen lille have? Foredraget viser, hvordan brands vælger de relevante medieplatforme til at give et sandt billede af, hvem de er, og hvad de står for. Der stilles skarpt på, hvordan mode og livsstilsvirksomheder opnår synergi ved at bruge flere platforme, og der gives inspiration til en kreativ dialog med interessenter og følgere.

Er dit brand ved sine sansers fulde fem?
– involvér din kundes sanser og skab en stærk dialog.

I et marked overstrømmet af tilbud og rabatter, fristes mange brands til at bruge markedsføringen til at promovere pris og produkt. Men er det tilstrækkeligt på den lange bane? Foredrag forklarer, hvordan brandet arbejder med en strategi for kundeoplevelsen og engagerer sine kunder gennem dialog, involvering og fællesskab. Med udgangspunkt i konceptet for branding via sanserne, viser foredraget, hvordan den sammenhængende oplevelse udvikles, og det illustrerer, hvordan oplevelsen skaber grobund for dannelsen af et community. Foredraget er baseret på bogen Brand Elegance, som udleveres til deltagerne, således at de har fyldigt materiale at arbejde videre med.

Hvor god skal virksomheden være?
Fra den gode giver til aktivist.

Det begyndte med sponsorering af det lokale håndboldhold og den årlige julestøtte til en god sag. Dernæst udviklede det sig til en snak om CSR, for idag at være blevet til store programmer for miljø, medmenneskelighed og politiske dagsordener. Men hvordan vælger virksomheden sine indsatser i den gode sags tjeneste, hvordan kommunikeres aktiviteterne, og hvordan passer man samtidig på brandets troværdighed? Foredraget hjælper brands til at holde kursen, når de skal navigere mellem de mange muligheder som virksomheder har for at deltage og bidrage i samfundet og hjælpe med det, de finder vigtigt. Men hvornår skal man hjælpe, hvem skal man støtte, og skal man som virksomhed optræde som aktivist?